iga-2023-2
Pegasus-2024
3 Ekim 2007 Çarşamba - 14:20

2013'TEKİ HEDEFİMİZE ULAŞTIK

THY Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hamdi Topçu, 2013 hedeflerine geçen yıl ulaştıklarını belirterek, “İlk 2 çeyrekte kara eriştik” dedi.

2013 TEKİ HEDEFİMİZE ULAŞTIK
Losev-1

Türk Hava Yolları’nın yıl başından bu yana ilk 2 çeyrektir kâr açıkladığını belirten THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkan Vekili Hamdi Topçu, hızla büyüyen Türkiye’de, hızlı bir büyüme gerçekleştirdiklerini söyledi. Topçu, Başbakan Erdoğan’ın “Hesabınızı iyi yapın, zarar etmeyin” uyarı ve talimatıyla kendilerinin de yüzde 25’e varan büyüme yaşadıklarını ve 7 yıl öncesinde 2013 hedeflerine 2006 yılı itibarıyla ulaşmayı başardıklarını söyledi.

Bizi çok yüreklendiriyorlar”

Johannesburg’da açılan yeni hat nedeniyle bulunduğu Güney Afrika’dan dönüşte gazetecilere açıklamalarda bulunan Hamdi Topçu, “Başbakanımız ve Maliye Bakanımız bizi çok yüreklendiriyor. Biz de bunun gereğini yapmaya çalışıyoruz” dedi. Topçu, “Biz THY olarak birinci derecede ticari bir şirketiz. Yaptığımız her yatırımda açtığımız hatlarda kâr etmek zorundayız. Geçtiğimiz dönem gerçekleştirdiğimiz 24 yeni hat açılışında Türk Dışişlerine yazı yazıp görüş aldık. Hat açma kararı verirken, dünya yolcu trafiğini ve ülkeler arası ekonomik münasebetleri çok yakından izliyoruz” diye konuştu. Topçu, “Devlet imkanlarını kullanırken, THY’nin bayrak taşıyıcı özelliğini kârlılıkla örtüştüğü ölçüde genişletme misyonuna sahibiz. Halen 69 ülkeye coğrafi olarak yolcu taşıyabilme imkanımız mevcut. 3-4 saatlik uçuşla 50’nin üzerinde başkente ulaşabiliyoruz. Londra’ya günde 3 defa uçuyoruz. Almanya’da dokuz, Ukrayna ve Rusya’da beş şehire uçuyoruz. THY hiç bir batılı havayolu şirketinin uçmadığı Kırgızistan ve Tacikistan’ın dünyaya açılan tek kapısı. Bu ülkelerin ulaşım elçisi misyonuyla bütün yolcusunu biz taşıyoruz” dedi.

Dengeler yeniden kurulacak

‘Anlaşmayla neticelenen grev oylaması sonrasındaki tutumunuz nasıl olacak’ şeklindeki sualimize karşılık THY Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkan Vekili Hamdi Topçu, şunları söyledi: “Bundan sonra THY’yi daha rasyonel yönetmeye çalışacağız. Çalışanların motivasyonunu artırmak için çaba sarfedeceğiz. Bütün sistemi tekrar gözden geçiriyoruz. Neticede verimlilik dikkate alınarak dengeler yeniden kurulacaktır.” Topçu, son dönem hava limanı özelleştirmelerinde gerçekleşen yüksek fiyat seviyelerine yönelik düşüncelerini ise “Türkiye’nin geleceğini doğru okuyanlar açısından havalimanlarına iyi fiyat verenler çok doğru yapıyorlar” şeklinde açıkladı.

8 bayan pilotumuz var

Halen 18 ülke pilotuna eğitim verdiklerini belirten Hamdi Topçu, şunları söyledi: Pilot yetiştirmede Türkiye’yi eğitim üssü haline getirmek istiyoruz. Üç adet eğitim uçağımız mevcut ve bunlar 20 -25 kişilik ekiplerle sürekli eğitimde. Simülatörlerimiz 24 saat dolu. Eğitim çalışmalarımızın gelir getirici özelliğinden dolayı yeni bir şirketleşme çalışmamız var. Bunu da “Ticari Eğitim Üssü”ne çevireceğiz. Eskiden ordudan emekli olan pilotlar THY’de çalışabilirken artık seçici davranıyoruz. Emekli olan 25 pilot seçilip, bize geliyor. Bünyedeki pilot sayımız 600’den, bin 250’ye çıktı. Biri kaptan pilot olmak üzere 8 bayan pilotumuz var.”

Uçak aldık, ‘çılgın’ dediler

“Yönetime geldiğimiz 2003 yılı başında 59 uçak siparişi vermiştik. İki ilave yaparak 61 uçağa çıktık. Bize “bunlar çılgın” dediler. 11 Eylül’de yaşananların hemen ardından büyük ölçekli birçok havayolu şirketi bir biri ardına batarken 64 uçağı olan bir filoya 61 uçak almak gerçekten çok büyük bir olaydı. Uçakların teslimatları 2008’in dördüncü ayında tamamlanacak. Halihazırda 22 uçağımız daha gelecek. Dönemimizde 75 milyonu uçakla tanıştırdık. Bu dönemde özel hava yollarına rağmen THY’nin yolcu sayısı hep arttı. Özel havayolları alışkanlık yaptı; uçak yolcusu daha fazla konfor için THY’ye geldi. Havacılıkta esas alınan başarı kriterlerinden olan “uçağın havada kalması” ve “doluluk oranında” çok daha yüksek seviyeleri yakaladık. Mevcut uçaklarımızı 15 milyon dolara yeniliyoruz. Önümüzdeki dönemde bilet satışında internetten daha fazla yararlanmak ve satış ofislerimizi artırmak istiyoruz.”