iga-2023-2
Pegasus-2024
25 Şubat 2018 Pazar - 14:47

HAVA-SEN'DEN BİRLİĞE ÇAĞRI

Hava-İş'ten ayrılan muhaliflerce kurulan Hava-Sen Genel Başkanı İskender Çarkcı, tüm havacılık çalışanlarını gerçek bir sendikanın çatısı altında birleşmeye çağırdı

HAVA-SEN DEN BİRLİĞE ÇAĞRI

Hava-İş Sendikasında yapılan genel kurulda muhalif kanadı oluşturan Zeytin Dalı Hareketi temsilcilerinin kurduğu yeni sendika Hava-Sen'den açıklama... Hava-Sen Genel Başkanı İskender Çarkcı, tehdit ve yalan haberlerle önlerinin kesilmek istendiğini ileri sürerek, tüm havacılık çalışanlarını gerçek bir sendika çatısı altında birlik olmaya çağırdı. İskender Çarkcı'nın açıklaması şöyle:

Değerli Basın mensupları ve Mesai Arkadaşlarım

Zeytin Dalı Grubu adıyla uçucu personelin sesi olarak % 80 oyla seçildikten sonra malum sendikanın genel kurulunda istek ve dertlerimizi dile getirmeye çalıştık.

Çalışan, üreten, yüreği memleketi ve şirketi için atan  vatansever insanlarız. Gördük ki sendika ağalığı ve menfaat  kavramları maalesef çalışanın emeğinin çok önüne geçmiş, alın teri kaybetmiştir. Sorduğumuz hiçbir soruya cevap alamadığımız , dile getirdiğimiz hiçbir soruna çözüm bulamadığımız bir genel kurul yaşadık. Diyalog için gösterdiğimiz çabaların karşılığını bulamadık.

Görüştüğümüz tüm hukukçular bizi haklı bulmasına rağmen hemen hemen tamamı mevcut sendikaya karşı verilecek mücadelenin halihazırdaki tüzük ile kazanılması imkansız bir yol olduğu konusunda hemfikirdi. Yaşanan genel kurulda gerek sendika yöneticilerinin tavırları gerek tüzükte yapılan değişikliklerle daha da antidemokratik maddelerin dışarıdan taşıma delegelerin oylarıyla geçirilerek çalışanların temsil oranının neredeyse azınlığa düşürülmesi, artık yeni sendika kurulmasını elzem hale getirmiştir.. Şimdi yepyeni tüm hukuki aşamaları ve bürokratik engelleri aşmış, çalışanların özgür iradelerine dayanan, tabanın desteğiyle büyüyen yeni bir sendika olarak faaliyetimize devam ediyoruz

Hareketimizin ülkenin tüm ileri gelen noktalarında dikkatle izlendiğini biliyoruz. Defalarca hiçbir gizli ajandamızın olmadığını şeffaf adil dürüst ve siyasetten uzak bir sendika olduğumuzu, sadece ve sadece çalışanın sesi olduğumuzu ,onların sıkıntılarına diyalog ile çözüm bulacağımızı, işçinin ve işverenin menfaatlerini optimumda birleştireceğimizi, kavga ile işimiz olmadığını söyledik ve söylemeye devam ediyoruz. Ancak bu süreçte karşı taraftan inanılmaz engelleme, karalama, provakasyon ve ajitasyon görmekteyiz. Haklılar çünkü üyeleri tarafından açılan genel kurulun iptali ve kayyum atanması davası çok kuvvetli delillerle mahkeme önünde devam etmektedir. Çok yakında yapılan tüm yolsuzluk ve kanunsuzluklar tescil edilecek, üye aidatlarını buharlaştırmaya matuf kirli sistem çökecektir. Bunun korkusu ile bize saldırıyorlar. İşçinin sendikal haklarının kullanmasını engelliyorlar, ekip odalarına girmeye yetkileri olmayan sakallı tipler tarafından ellerinde kameralarla personel korkutuluyor, yalan ve ürkütücü haberler yayarak korku platformu oluşturuyorlar. ‘Atılırsın’  tehtidini  her ortamda pervasızca dile getiriyorlar. Yaptıkları gizli protokoller ortaya çıktıkça köpürüyorlar. Sanki 25 nci Toplu İş Sözleşmesini biz yaptık ve gizli protokollerle delinmesinin sorumlusu biziz..
Ne istiyoruz biz; Sadece ve sadece huzur ve güven içinde şirketimiz için  çalışmak onu yükseltmek bu vesile ile alın terimizin karşılığını alarak yarınlara güvenle bakmak.

Biz uçuş emniyeti odaklı mesai yapan işçileriz. Uçuş emniyetini anlamak için onun bir parçası olmak gerekir. İşte biz O’yuz. Beden ve ruh sağlığı tabana vurmuş kişilerle uçuş emniyeti sağlanamaz. Sonuçları ağır olur ve ülke olarak hep beraber kaybederek öderiz. Bunun olmaması için uğraşıyoruz.

Hala HAVA-SEN  Sendikası ile görüşülmemesi,  binlerce çalışanın yok sayılması, iş barışına ve uçuş emniyetine ne kadar hizmet edilebilir ki. Biz sadece legal demokratik hakkımızı kullanıyoruz ve mesleğimize, şirketimize, ülkemize ihanet edenlere karşı mücadele ediyoruz. Asla yalan söylemedik, kandırmadık, menfaat gütmedik. Şimdiden aidatları %1.5 ten  % 0.5 e  düşürerek üyelerimize % 1 kazandırdık. 2019 yılına kadar da aidat almayacağız. Projelerimiz çalışanlarımızın tamamına fayda sağlayacak şekilde hazırlanmış ve iş ortamına huzur getirecek, gerginliği azaltacak yöntemleri içermektedir. İnsanca ve uçuş emniyetli çalışma ortamının oluşması, beden ve ruh sağlığını kaybetmeden muhtemel kayıpların önlenmesi, çalışanların hak ve görevleri konusunda eğitilmesi, verecekleri her bir kuruş aidatın hesabının herkese açık ve net verilmesi ve aklınıza gelebilecek gerçek ve iyi bir sendikanın yapması gereken her konu hedeflerimiz arasındadır.
Değerli Basın Mensupları ve Arkadaşlarım,

Biz imkansızlıklar ve zorluklar içinde kurulup her çalışanı şemsiyemiz altına almaya çalışan yeni bir sendikayız. En büyük gücümüz çalışanların inancıdır. Onlar için kurulduk onların yarınlarını kurtarmak istiyoruz, Yaşlılar, 305'çiler, grevciler, kaptanlar, atılma korkusu, dayanışma aidatı, sendikal haklar kaybı vs. tüm bu söylemleri bırakın gelin gerçek ve herkesin imrendiği bir sendikanın çatısı altında birleşin. Biz kurucular ve delegeler, aklımızı, vicdanımızı, emeğimizi, zamanımızı ve paramızı ortaya koyduk. Sizler için, sizlerin yarınları için…

Hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyor, emniyetli uçuşlar diliyorum.