iga-2023-2
Pegasus-2024
8 Mart 2015 Pazar - 11:49

PEGASUS'UN KADINLARI ANLATTI

Pegasus Havayolları'nda görev yapan 5 kadın 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle bir araya geldi.

PEGASUS UN KADINLARI ANLATTI
Losev-1

Bugün Gazetesi'nden  Dilara Tahmaz Pegasus Havayolları'nda görev yapan 5 kadınla  8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle bir araya geldi.

Havacılık sektörünün 5 kilit kadınıyla, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle bir araya geldik.

Onlar kimi zaman “Şimdi bu uçağı kadınmı kullanıyor” cümlesiyle karşılaşıyor, kimi zaman “Sen git yerine erkek gelsin” diyen bir yolcuyla kavga ediyor. Ancak tek bir şey asla değişmiyor: Mesleğe duyulan tutku, heyecan ve dinamizm!

Globalleşen dünya standartları, kadınları hemen her sektörde daha bilinir ve aranılır kıldı. Onlar da açılan bu kapının hakkını verdiler ve ellerinin değdiği bütün alanlara bambaşka bir hava kattılar. Bizler, bu yıl 8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle havacılık sektörünün ‘demir leydilerini’ mercek altına almaya karar verdik.

Ortaya çıkan eser; dinamik, güler yüzlü, nezaket sahibi olduğu kadar güçlü ve dimdik bir tabloydu. Türkiye’de havacılık sektöründe pilotluktan üst düzey yöneticiliğe kadar her adımda imzaları olan kadınlarımız; ülkemizi dünya standartlarında bir marka haline getirmeye devam ediyor. Üstelik hiç hız kesmeden!

PİSTİN TOZUNU YUTAN BİR DAHA KOPAMAZ

Havacılık sektörü, uzaktan bakıldığında zorlu ama oldukça prestijli bir alan gibi görünüyor. Sizi temin edelim, yakından bakıldığında da öyle! Buradaki nüans; zorluğun mesleğe duyulan inanılmaz bir tutkuyla rahatlıkla aşılıyor olması. Hal böyle olunca da; elde kalan yalnızca prestij ve başarı oluyor.

Ülkemizde havacılığın gün geçtikçe global bir değer haline gelmesi, bizleri sektörün devleriyle buluşturmaya yöneltti. Tarifeli uçuş sistemi projesi sayesinde uçmayı çok daha kolay ve ulaşılabilir hale getiren Pegasus’un üst düzey kadın yönetici ve pilotlarıyla bu vesileyle bir araya geldik.Onların tanımına göre havacılık sektöründe kadın olmak; Pistin tozunu bir kere yuttuktan sonra bir daha asla kopmamak demek… Motto’ları çok basit ve keskin: İşini tutkuyla yap, zarafetini ve gücünü dünyaya göster!

BAŞARININ VERDiĞi MUTLULUK BiR BAŞKA

ŞERİFE AKIN   (TEKNİK MÜDÜR)

Havacılığın teknik departmanı maskülen duruşu olan bir alan gibi görünse de biz kadınlar oldukça başarılı işlere imza atıyoruz. Öğrencilik yıllarımdan beri havacılık sektörü, içinde olmayı hayal ettiğim meslekti. Etrafımda bu alanda çalışan isimlere daima hayranlıkla baktım. Sevdiğiniz zaman bütün zorluklar bir şekilde aşılabiliyor. Bizler, çok çalışıyor ve hep sistematik olma durumunda oluyoruz ancak; yastığa başımızı koyduğumuz anda tattığımız başarının verdiği mutluluk çok başka.

Kavga anında ‘Sen git yerine erkek gelsin’ diye oldu

İLKNUR ARAS  (İSTASYON BAŞMÜDÜRÜ)

Sektördeki 32. yılımdayım. Her gün piste indiğimde bu işi yaptığım için şükrediyorum. Ben ve ekibim yolcunun terminale girdiği andan bagaj ve bilet işlemleri dahil uçağa bindiği zamana kadar geçirdiği sürecin tamamından sorumluyuz. Bu sektörde kadın olmak, çok ilginç tepkilerle karşılaşabilmeyi gerektiriyor. Türk insanı kavga çıktığında karşısında kadın görmekten pek hoşlanmıyor. Bir defasında, uçağın rötar yapmasından oluşan kriz anında yolcu bana “Sen git, yerine bir erkek gelsin onunla konuşacağım” dedi. Ben de “Neden amca dövecek misin” diye şakayla karışık karşılık verince ortalık yumuşadı. Sinirlendiğinde bizzat bana omuz atan yolcu bile oldu. Oldukça stresli ancak bir o kadar azimle bağlanılacak bir iş yapıyoruz. Havacılık sektörü her anlamda erkeksi bir duruşa sahip olsa da bu alanda çalışan, başta pilotlar olmak üzere bütün kadınlar bizim için gurur vesilesi. Çünkü çok zor ve cesaret isteyen bir iş yapıyorlar.

‘Şimdi bu uçağı sen mi uçuruyorsun’ diye soruyorlar

GÜLAY KiMLER  (PİLOT)

Hava Kuvvetleri kökenli eski bir askerim. 93 yılından beri havacılık sektörünün içindeyim. Bana göre biz kadın pilotlar bu sektörün gururuyuz. Yurtdışı seferlerinde Türk kadın pilotların varlığı ülkemizi temsil etmenin en güzel yöntemleri arasında. Çünkü “Bakın biz de buradayız. Bizim ülkemiz de en az sizler kadar havacılık sektöründe kadınların var olmasına değer veriyor” demiş oluyoruz. Dışarıdan bakıldığında zor görünse de gerçekten özveriyle bağlandığınız takdirde oldukça keyifli hale gelen bir mesleğe sahibiz.

KADIN PİLOTA TEZAHÜRAT YAPAN DA VAR, TEPKİ GÖSTEREN DE

Türkiye’de kadın pilotlara bakış açısı, uçuş yaptığımız güzergahtaki profillere göre değişiklik gösteriyor. Anonslarda kadın sesi duyunca bazen alkışlayıp tezahürat yapıyorlar, bazen de “Kadın mı sürüyor şimdi koskoca uçağı” diye tepki gösteriyorlar. Belki de Türk insanındaki kadın şoför algısı bizlere de tezahür ediyor. Bu sosyal çevremizde de geçerli bir durum. Pilotluk yaparak devam ettirdiğim mesleğimin 15. yılında bir aile ziyareti esnasında dayım bana yaklaşıp şaşkınlıkla “Sen şimdi uçak mı uçuruyorsun” diye sordu. Çok komik bir durum olsa da yavaş yavaş alışıyorlar ve alışacaklar. Çünkü bu sektörde biz de varız ve daha da artarak var olmaya devam edeceğiz.

Üniformamız bile hayranlık uyandırıyor

NURÇİN ÖZSOY (KABİN EKİPLERİNDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI)

Meslek hayatımın 40. yılındayım. İlk 8 yılını hosteslik yaparak geçirdim. Gerek sahada gerek merkezde çalışırken şunu anladım ki” Pistin tozunu yutan bir daha bu sektörden kopamaz.” Kadın yöneticinin erkeklerden farkı olaylara biraz daha detaycı yaklaşmasında yatıyor. Detaylardan kopmadan kadın doğasının verdiği hassasiyetle olaylara çok daha yaratıcı bakış açıları getirebiliyoruz. Türkiye, havacılık sektöründe yaptığı atılımlarla dünya arenasında çok önemli bir yere geldi. Size şöyle bir örnek vereyim; geçtiğimiz ay Brighton’da katıldığımız uluslararası bir havacılık toplantı-sında üniforma-larımız öylesine hayranlık uyandırdı ki; herkes teker teker tasarımcımızı sordu. Şıklığımızla, nezakatimizle biz kadınlar bu sektörü çok daha dinamik bir hale getirdik.

Bu sektörde yer alan daima dikkat çeker

GÜLİZ ÖZTÜRK (PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI)

25 yıldır içinde yer aldığım havacılık sektörü benim için tam anlamıyla bir tutku. Üniversite yıllarında hosteslik yaparak başladığım bu alanda, hem sahada hem de merkezde yer almış olmak beni çok mutlu ediyor. Bizim sektörümüz oldukça dinamik ve yeniliğe açık bir alan. Kadınların bu alanda gittikçe daha aktif olması iletişimi hızlandırıyor. Çünkü kadın demek detaycılık, iletişim ve zarafetin bir arada olması demek. Bizlerin titiz ve ayrıntılara önem yükleyen yaklaşımımız havacılık sektörüne bambaşka bir hava getirdi. Neticede biz şunu çok iyi biliyorduk; kadınların önünü açtığınızda onlar muhakkak kendilerine yakışanı yapacaktır. Bu bakış açısıyla ilerledik ve ortaya oldukça profesyonel işler çıkardık.

TÜRKİYE AVRUPA’YI SOLLADI

Belki zor bir iş yapıyoruz ancak adı üzerinde fazlasıyla ‘havalı’ bir sektör bu. Türkiye, havacılıkta yüzde 2-3 gibi rakamlarla büyüyen Avrupa’yı yüzde 15-16 büyüme rakamlarıyla geçti. Bu sektördeki kadınlar her zaman merak uyandırır, girdikleri her alanda dikkat çekerler. Evet, eskiden ataerkil toplum yapısının baskısıyla sektörde çalışan kadınlar zorluk çekiyordu. Ancak bu baskı günümüzde gittikçe azaldı. Artık bu mesleğin ucundan kıyısından bir parçasında yer alan bir kadın olmak, kesinlikle gurur verici.